TRAINING KLANTGERICHT E-MAILEN | Inez TC

Training Klantgericht e-mailen

Schrijf onderscheidende e-mails: klantgericht en in leesbare taal

Uw organisatie wil zich onderscheiden door klantgericht te werken. Dit richt zich op alle communicatiekanalen. Ook schriftelijk. Klantgerichte e-mails houden niet alleen rekening met de wensen en behoeften van de klant. Ze zijn ook kort, makkelijk leesbaar en doelgericht.

Heeft uw KCC of e-mailteam nog geen eenduidige manier van e-mailen? Schrijven uw medewerkers nog met dure woorden, omslachtig taalgebruik en chique zinsconstructies? Laat uw medewerkers dan ervaren hoe het is om klantgericht en in klare taal te schrijven. Er gaat een wereld voor ze open. Schrijven is fun!

#
#

Doelgroep

Medewerkers van uw interne Klanten Contact Centrum (KCC), e-mailteam of andere medewerkers met regelmatig (intern) klantcontact. 

In de training leren de deelnemers:

  • schrijven volgens de structuur van een klantgerichte e-mail;
  • kort en bondig schrijven;
  • schrijven met gevoel;
  • actief schrijven;
  • schrijven in 'klare taal'.

 

Werkwijze

De deelnemers oefenen op verschillende manieren met schrijven. Al schrijvende leert men. We zijn creatief met taal!

Wij passen de training aan op de visie op klantgerichtheid en schrijfrichtlijnen van uw organisatie. De trainer verdiept zich in de processen van het team uw klanten. De training is hierdoor heel praktijkgericht en voor de deelnemers meteen toepasbaar.

Het programma focust op de structuur en stijl van een klantgerichte e-mail. Heeft het team behoefte aan lesmateriaal over spelling en grammatica? Dan nemen wij dit op in ons voorstel. 

 

Trainingstraject

Het beste resultaat bereiken we als we voldoende aandacht besteden aan het voor- en natraject van de training. We bepalen samen welke onderdelen u mogelijk zelf verzorgt en welke wij voor uw team faciliteren.

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan.