TRAINING situationeel COMMUNICEREN | Inez TC

Training situationeel communiceren

Professionele communicatie betekent open en eerlijk, nieuwsgierig en sturend waar nodig. Medewerkers die professioneel communiceren hebben een goede samenwerking met collega's, klanten en leidinggevenden. Ook waar dit niet altijd vanzelf gaat. Mensen die in staat zijn om hun communicatie situationeel te maken, bereiken meer met anderen in kortere tijd en op een prettigere manier.

#
#

Doelgroep

Alle medewerkers die meer willen bereiken in hun communicatie en samenwerking met collega's, (interne) klanten en/ of leidinggevenden.

In de training leren de deelnemers:

- hun eigen voorkeursstijl in communicatie;
- de mogelijkheid om aan te sluiten bij de stijl van een ander om meer te bereiken;
- het geheim van goed kunnen luisteren;
- effectieve vragen stellen;
- omgaan met voor hen 'lastig' gedrag.

Werkwijze

Voorafgaand aan de training maken deelnemers een DiSC gedragsstijlentest. Hiervan ontvangen ze een uitgebreide rapportage. De rapportage en hun wensen voor de training bespreken we in een persoonlijk intakegesprek.

De groepstraining is gericht op oefenen en ontdekken, een praktische training dus! We maken gebruik van de methode van ervaringsleren. We trainen in het hier en nu. De leermomenten tijdens de training relateren we op heldere wijze aan de dagelijkse praktijk. Tijdens de tweede dag werken we met een trainingsacteur. De beste manier om te experimenteren met welk gedrag effectief is en welk gedrag minder werkt.

Trainingstraject

Het beste resultaat bereiken we als we voldoende aandacht besteden aan het voor- en natraject van de training. We bepalen samen welke onderdelen u mogelijk zelf verzorgt en welke wij voor uw team faciliteren.

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan.