Training DiSC communicatiestijlen

De technologische ontwikkelingen in uw omgeving ontwikkelen zich razendsnel. Contact met anderen verloopt steeds meer digital en op afstand. Juist in deze tijd is het belangrijk dat mensen elkaar 'live' blijven opzoeken en met elkaar in contact blijven. Dat betekent moeite doen om elkaar te begrijpen en op een duidelijke en prettige manier met elkaar communiceren. Deze training combineert inhoud met teambuilding!

#
#

DiSC

DiSC is een beproefde en wetenschappelijk onderbouwde methode om gedragsvoorkeuren inzichtelijk te maken. De basis van professioneel succes ligt in het kennen van jezelf, het begrijpen van anderen en in het bewust zijn van de impact van je acties en het gedrag op anderen.

Bovendien ontdek je met behulp van de DiSC teamscan de dynamiek in je team. Met behulp van de uitkomsten van de scan werken jullie aan het verbeteren van onderlinge samenwerking met direct effect op de resultaten van jullie team.

Deze training kan gecombineerd worden met de training ‘Situationeel Communiceren’.

Lees hier meer over DiSC

Doelgroep 

Teams die hun samenwerking en hun teamprestaties willen verbeteren

In de training leren de deelnemers

  • prioriteiten of drijfveren van zichzelf en anderen te begrijpen;
  • te leren hoe en wanneer gedrag aan te passen;
  • verschillen te waarderen;
  • en zo effectiever te zijn in leidinggeven, coachen, samenwerken onderhandelen, adviseren en beïnvloeden.

 

Werkwijze

De deelnemers vullen voorafgaand aan de training een DiSC vragenlijst in. Hiervan ontvangen ze digitaal een uitgebreide rapportage. Dit rapport licht de trainer toe in een intake-/ coachingsgesprek van 1,5u per deelnemer. Hierin leert de deelnemer al veel over zijn eigen voorkeursgedrag en de sterktes en valkuilen die hierbij horen.

Op basis van alle DiSC rapporten van de teamleden maken we een DiSC teamscan. Zowel de individuele profielen als de teamscan gebruiken we tijdens de teamtraining.

De teamtraining combineert de theorie van DiSC met de techniek van ervaringsleren. Teamleden leren door te ervaren. Ze reflecteren op hun eigen (voorkeurs)gedrag en het effect daarvan op de rest van het team. Ze geven elkaar hierbij veel feedback. Ze krijgen de gelegenheid met het oefenen van andere vormen van gedrag die mogelijk effectiever zijn. Deze ervaring zorgt ervoor dat dergelijk gedrag in de dagelijkse praktijk ook makkelijker toe te passen is. Het team krijgt inzicht in de dynamiek die de samenstelling van dit team met zich meebrengt. Ze leren wat dit specifieke team nodig heeft om (nog) beter te kunnen samenwerken. Betere samenwerking stelt teams in staat om beter te presteren.

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan.