Training Professioneel Klantcontact in een adviesrol

 

Professionele communicatie betekent open en eerlijk, nieuwsgierig en sturend waar mogelijk. Medewerkers die professioneel communiceren zijn klanten beter van dienst, kunnen bijverkoop realiseren en laten een goede indruk van uw organisatie achter. 

 

Doelgroep

Alle medewerkers met een adviserende functie naar klanten.

 

In de training leren de deelnemers

  • het communicatieproces en hun eigen rol hierin;
  • het geheim van goed kunnen luisteren;
  • de 3 communicatiekanalen; hoe je ze kunt begrijpen en beinvloeden;
  • effectieve gesprekstechnieken om beter te begrijpen en begrepen te worden;
  • effectieve vragen stellen;
  • feedback geven en ontvangen;
  • omgaan met voor hun 'lastig' gedrag.

 

Werkwijze

De training is gericht op oefenen en ontdekken, een praktische training dus! Tijdens de tweede dag werken we met een trainingsacteur. De beste manier om te leren welk gedrag effectief is en welk minder.

 

Organisatorisch

Duur training 4 dagdelen
Aantal deelnemers 4 tot 12

 

Trainingstraject

Deze training kan alleenstaand of als onderdeel van een trainingstraject gegeven worden. Optionele modules van zo'n trainingstraject zijn bijvoorbeeld:

START

  • intakegesprekken met deelnemers: om de behoefte te bepalen
  • klanttevredenheidsonderzoek: onafhankelijk onderzoek naar beginsituatie

SPELREGELS

  • ontwikkelen van gedragscode voor klantgerichte benadering
  • ontwikkelen van communicatielijnen en -processen voor uw organisatie

ONTWIKKELEN

  • Training 'Professioneel Communiceren'
  • Coachingsgesprekken: individuele aandacht als opvolging op de training

VIEREN

  • Terugkomdag training: bespeken en delen van ervaringen en successen
  • nieuw klanttevredenheidsonderzoek: meten van de ontwikkeling

 

Reacties van deelnemers

"Ik heb de technieken thuis ook uitgeprobeerd en mijn vriendin was verrast!"

 

"Vooral de LSD techniek is lastig maar heel effectief! Ik begrijp mijn klanten nu veel beter!"

 

"Feedback geven vond ik lastig maar met deze concrete gesprekstechniek zie ik er minder tegenop"

 

 

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op.

Trainingen

Naar Trainingen »

Trainingstrajecten

Naar Trainingstrajecten »

Consulting

Naar Consulting »

Blog