Training Klantgericht E-mailen

 

 

Schrijf onderscheidende e-mails: klantgericht en leesbare taal

Uw organisatie wil zich onderscheiden door klantgericht te werken. Dit uit zich in alle communicatiekanalen, ook schriftelijk. Klantgerichte e-mails houden niet alleen rekening met de wensen en behoeften van de klant. Ze zijn ook kort, makkelijk leesbaar en doelgericht. Heeft uw KCC of e-mailteam een eenduidige manier van e-mailen? Schrijven uw medewerkers nog met dure woorden, omslachtig taalgebruik en chique zinsconstructies? Laat uw medewerkers dan ervaren hoe het is om klantgericht en in klare taal te schrijven. Er gaat een wereld voor ze open. Schrijven is fun!

 

Doelgroep

Medewerkers van uw interne Klanten Contact Centrum (KCC), e-mailteam of andere medewerkers met regelmatig (intern) klantcontact. Teamleden leren eenduidig te e-mailen volgens de richtlijnen van uw organisatie.

 

In de training leren de deelnemers

  • schrijven voor de klant in plaats van vanuit de organisatie;
  • criteria voor klantgericht schrijven van hun organisatie;
  • schrijven volgens de structuur van een klantgerichte e-mail;
  • kort en bondig schrijven;
  • schrijven met gevoel;
  • actief schrijven;
  • schrijven in 'Klare Taal.'

 

Werkwijze

De deelnemers oefenen op verschillende manieren met schrijven. Al schrijvende leert men. We zijn creatief met taal!

Deze training wordt gegeven in een ruimte met PC's of laptops. 

Wij passen de training aan op de visie op klantgerichtheid en schrijfrichtlijnen van uw organisatie. De trainer verdiept zich in de processen van het team uw klanten. De training is hierdoor heel praktijkgericht en voor de deelnemers meteen toepasbaar.

Na afloop ontvangen de deelnemers een certificaat van deelname.

 

Organisatorisch

Duur training 2 dagdelen
Aantal deelnemers 6 tot 12

Deze training focust op de structuur en stijl van een klantgerichte e-mail. Heeft het team behoefte aan lesmateriaal over spelling en grammatica? Dan nemen wij dit op in ons voorstel. 

 

Trainingstraject

Deze training is het meest effectief als onderdeel van een trainingstraject:

START

  • nulmeting: feedback op de uitgaande e-mails

SPELREGELS

  • Opstellen van richtlijnen voor schriftelijk klantcontact voor uw organisatie

ONTWIKKELING

  • Training 'Klantgericht e-mailen'

VIEREN

  • effectmeting: feedback op uitgaande e-mails

 

Reacties van deelnemers

"het is voor mij een hele verandering, maar ik heb de juiste handvaten gekregen om aan de slag te gaan"

 

"wat fijn om actief te schrijven. Dit is veel leuker dan we gewend waren!"

 

"deze training maakt schrijven leuk, wanneer mogen we terugkomen voor een opfristraining?"

 

Klantcases

Lees meer over hoe deze training bij enkele van onze klanten ontvangen werd:

De Friesland Zorgverzekeraar

Gemeente Helmond

 

 

 

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op.

Trainingen

Naar Trainingen »

Trainingstrajecten

Naar Trainingstrajecten »

Consulting

Naar Consulting »

Blog