Training Geweldloos communiceren met klanten

 

Klanten gedragen zich niet altijd zoals we zouden willen. Soms hebben ze een terechte klacht en wilt u dat uw medewerkers die adequaat oplossen. Maar soms gaan ze te ver. Dan wilt u dat uw medewerkers ook hier effectief mee om kunnen gaan. Een situatie hoeft niet te escaleren. Deze training leert uw medewerkers de juiste technieken om hiervoor te zorgen.

We spreken van agressie als de grens van de medewerker wordt overschreden. 

 

Doelgroep

Medewerkers met telefonisch of face to face klantcontact. 

 

In deze training leren de deelnemers

  • het principe van geweldloze commuicatie;
  • hoe agressie voorkomen kan worden;
  • agressief gedrag herkennen;
  • voorkomen dat een klacht zich ontwikkelt in agressie;
  • hoe ze geweldloos kunnen omgaan met verschillende niveaus van agressie.

 

Werkwijze

Dit is een korte interventie voor deelnemers om zich bewust te worden van hun eigen rol en mogelijkheden. Daarom is de training kort maar krachtig. De training is bij uitstek geschikt als invulling van teambijeenkomsten of een intern congres.

 

We werken met een trainer en twee trainingsacteurs. De acteurs spelen verschillende scenes en laten zien welk gedrag effectief is en welk niet. Deelnemers 'spelen' op een veilige manier met het effect van gedrag.

 

Organisatorisch

Duur training 1 dagdeel
Aantal deelnemers 10 tot 100

 

Trainingstraject

Verdient dit onderwerp meer aandacht in uw organisatie? Dan breiden we de training uit tot een trainingstraject:

START

  • nulmeting: intakegesprekken: bepalen van de behoeften van de deelnemers

SPELREGELS

  • richtlijnen voor het omgaan met klanten die over grenzen gaan. Bepalen wat voor uw organisatie de grens is.

ONTWIKKELING

  • training 'Geweldloze communicatie met klanten'

VIEREN

  • effectmeting: interview met deelnemers over hoe de nieuwe technieken werken in de praktijk. Coachingsgesprek met tips en trucs om zo door te gaan.

 

Reacties van deelnemers

"door deze training kan ik gesprekken makkelijker zelf de goede kant op leiden"

 

"nu kan ik meer tevreden klanten krijgen en zelf niet met een rotgevoel achterblijven"

 

"ik ga de vier niveaus van agressie met passende reactie zeker gebruiken in de praktijk!"

 

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op.

 

Trainingen

Naar Trainingen »

Trainingstrajecten

Naar Trainingstrajecten »

Consulting

Naar Consulting »

Blog