Training Feedback Geven en Ontvangen

 

 

Medewerkers die elkaar en hun leidinggevenden feedback kunnen geven werken beter samen. Organisaties waarin medewerkers feedback geven en ontvangen hebben een groter lerend vermogen en presteren beter. 

 

Feedback geven betekent: aangeven welk effect het gedrag van de ander heeft op jezelf. Je houdt de ander als het ware een spiegel voor. Het doel van een goed feedbackgesprek is samen een weg te vinden om effectief samen te werken. Feedback werkt verhelderend en lucht op.

 

Feedback geven op een duidelijke en respectvolle manier kun je leren. Vooral door het veel te oefenen en door feedback te vragen aan anderen. In deze training leren deelnemers een goed gestructureerd feedbackgesprek te voeren. In deze training wordt ook aandacht gegeven aan feedback ontvangen. Dat is minstens zo belangrijk.

 

Kijk eens naar het filmpje links. Wat gaat hier mis?

 

Doelgroep

Medewerkers in leidinggevende zowel als niet-leidinggevende posities. 

 

In de training leren de deelnemers

  • het doel en de voordelen van feedback geven en ontvangen;
  • de effecten wanneer ze GEEN feedback zouden ontvangen;
  • op een opbouwende manier gestructureerd feedback geven;
  • omgaan met hun eigen valkuilen.

 

Werkwijze

De training wordt voorafgegaan aan kick off sessie. We inventariseren de leerpunten van de deelnemers. Ook geven we uitleg over de training en de e-learning. Daarna maken de deelnemers een e-learning van ongeveer 2 uur. Dat kan op een eigen gekozen plaats en tijdstip. Tijdens de klassikale training wordt er veel ontdekt en geoefend. We maken gebruik van een trainingsacteur. Dit is de perfecte manier om te onderzoeken welk gedrag effectief is en welk minder.

 

Organisatorisch

Duur kick off 2 uur
Duur e-learning feedback geven en ontvangen 2 uur
Duur training feedback geven en ontvangen 2 dagdelen
Aantal deelnemers 4 tot 8

 

Trainingstraject

Verdient feedback geven en ontvangen meer aandacht in uw organisatie? Dan kan deze training als onderdeel van een trainingstraject gegeven worden. Optionele modules als onderdeel van zo'n traject zijn bijvoorbeeld:

 

START

  • Onderzoek van de feedback cultuur in de organisatie
  • Intakegesprekken met de deelnemers

SPELREGELS

  • Opstellen van normen en waarden waar elke medewerker in zijn communicatie aan kan vasthouden

ONTWIKKELING

  • Training 'Feedback Geven en Ontvangen'

VIEREN

  • Individuele coachingsgesprekken
  • Terugkomdag om ervaringen te bespreken en successen te vieren

 

Reacties van deelnemers

"Effectieve training: korte theorie en uitgebreide praktijk. Je kunt meteen oefenen, en daarna heb ik de oefening omgezet in de 'echte praktijk'. Dat kon gemakkelijk omdat er een eenvoudig werkmodel aan ten grondslag ligt. Dit kan snel geintegreerd worden in je dagelijkse werkomgeving"

 

“Op een leuke, speelse manier gegeven! De individuele tips vond ik heel goed en zal ze zeker kunnen inzetten! Zelfs in de groep was er veel ruimte voor mijn eigen verhaal”

 

Deze trainingen worden in-company of op een externe locatie gegeven. Het programma passen wij aan de opleidingswensen van uw bedrijf en medewerkers aan. Voor meer informatie over deze training of een voorstel op maat, neem vrijblijvend contact op.

 

 

 

Trainingen

Naar Trainingen »

Trainingstrajecten

Naar Trainingstrajecten »

Consulting

Naar Consulting »

Blog